034-32487411
جستجو
برای ساخت و ساز خود نیاز به مشاوره دارید؟

می توانید از طریق شماره زیر با کارشناسان نبکاسازه در ارتباط باشید.

09928009383

مصاحبه با آقای مهندس برخوردار، مدیر عامل شرکت نبکاسازه

مهندس برخوردار | نبکاسازه | مهدی برخوردار

به نام خدا. امروز فرصتی داریم تا با آقای مهندس برخوردار، مدیر عامل مجموعه نبکاسازه که در زمینه ساخت و ساز خشک و محصولات مرتبط با آن فعالیت دارد، گفت وگو کنیم. شرکت نبکاسازه در شهر کرمان به ارائه محصولاتی نظیر سمنت برد، LSF و کناف پرداخته  و خدمات نظارت و مشاوره در پروژه های نوین ساختمانی نیز ارائه می دهد.

 

لطفاً خودتان و شرکت نبکاسازه را معرفی کنید.

بنده مهدی برخوردار، متولد 1361 و فارغ التحصیل رشته EMBA از دانشگاه سراسری شهید باهنر کرمان هستم ، که از سال 91 تا 99 به عنوان ناظر شرکت کناف ایران در استان کرمان باعنوان بازرس پروژه های اجرایی ساختارهای سقف و دیوار درای وال فعالیت داشته ام.

همچنین با همکاری سازمان فنی و حرفه ای آموزش نصابین، پیمانکاران و مهندسین و همینطور نفرات معرفی شده از سوی نمایندگان کناف در سطح استان کرمان را به عهده داشته ام.در این آموزش ها بنده نکات اجرایی، نکات نظارتی و دیتل های مربوط به استانداردهای شرکت کناف را به آنها ارائه داده و پس از ارزیابی جهت صدور مدرک و گواهینامه به دفتر مرکزی کناف معرفی می نمودم.

علاوه بر این میتوان نظارت بر فعالیت های بازاریابی و فروش شرکت های نمایندگی کناف در سطح منطقه را به عنوان بخش دیگری از مسئولیت های اینجانب در مدت همکاری با شرکت فاخر کناف یاد کرد. به همین سبب و به جهت بروز بودن و تسلط بر مسائل فنی و تکنیکال، در دوره های متعدد آموزشی که در داخل کشور و خارج از کشور که از سوی دفتر مرکزی کناف پیش بینی شده بود شرکت داشته ام.

پس از این دوره با تشکیل تیمی جوان از مهندسین معمار و عمران با گرایشات طراحی، محاسبات و نظارت اقدام به توسعه فعالیت های خود در موضوعات کناف، درای وال، ال اس اف، سازه های سبک ، صنعتی سازی و پیش ساخته سازی پرداخته و در حال حاضر افتخار ارائه خدمات در این حوزه ها  به هم وطنان عزیز خود را تحت عنوان مجموعه نبکاسازه را دارم.

 

جناب مهندس برخوردار لطفا درباره محصولاتی مانند سمنت برد، LSF و کناف توضیح دهید؟

محصولات ما عمدتا شامل مصالحی نوین در صنعت ساختمان هستند که از آنها برای تولید ساختمان های مدرن در قالب سازه های ال اس اف و متعلقات مربوط به آنها استفاده می شود.این مصالح همپنین در ساختار، ساخت وسازخشک اعم ازانواع سقف کاذب، دیوارهای پارتیشن ولاینینگ ساده و دکوراتیو هم مورد استفاده قرار می گیرد.

   – هر کدام از این محصولات چه ویژگی هایی دارند؟

هر کدام از این گروه محصولات دارای ویژگی های منحصربفرد خاص خودشان هستند اما ویژگی های مشترک آنها عبارتند از :

– کاهش مصرف مواد اولیه و منابع طبیعی بویژه آب در فرایند تولید مصالح و ساخت مسکن

– افزایش سرعت احداث ساختمان

– کاهش چشمگیر پرت و دور ریز مصالح

– کاهش وزن ساختمان و بار مرده در ساختمانهای احداثی

– بهبود عملکرد صوتی و حرارتی فضاهای احداثی

– طراحی و ساخت متناسب با نیازها و کاربری های مورد نیاز ساکنین

– کاهش هزینه های تمام شده ساختمان

…….

   – در چه نوع پروژه هایی از این محصولات استفاده می شود؟

محصولات درای وال عموما قابلیت استفاده در انواع پروژه های ساختمانی را با کاربری های متنوع تجاری، مسکونی، اداری، صنعتی، درمانی و بیمارستانی، تجمعی، ورزشی و …. را دارند اما بطور خاص در پروژه هایی که دارای محدودیت های خاصی هستند کاربرد بیشتری دارند همانند شرایط زیر:

۱- ساختمان های که قبلا احداث شده و الان قصد اضافه کردن یک طبقه به طبقات قبلی را دارند.

۲- ساختمان هایی که با فاصله از مناطق شهری تعریف شده اند و حمل مصالح به آنها مشکل و هزینه بر است.

۳- پروژه هایی که محدودیت تامین امکانات زیربنایی مثل آب، برق دارند.

۴- پروژه هایی که قبلا احداث شده اند و نیاز به بازطراحی و تغییر دکوراسیون و بازسازی دارند.

۵- پروژه هایی که دچار محدودیت شدید در زمان اجرا هستند.

و ….

شرکت نبکاسازه چه خدماتی در زمینه نظارت و مشاوره پروژه های نوین ساختمانی ارائه می دهد؟

مجموعه ما با همکاری با مهندسین طراح، محاسب، ناظر و مجری امکان ارائه مشاوره در حوزه های مختلف ساختمان با تمرکز بر ساخت و ساز خشک و استفاده از مصالح نوین در سبک سازی و صنعتی سازی بدنبال ارتقا سطح کیفی ساختمان های احداثی بوده و آمادگی ارائه خدمات مشاوره جهت تامین متریال، متناسب با نیازهای هر پروژه را در این حوزه دارد.

   – این خدمات چگونه به مشتریان شما کمک میکنند؟

مشتریان ما عموما شامل عوامل کارفرما، شرکت های مشاور، پیمانکاران، و مصرف کنندگان نهایی می باشند که از آنجا که محصولات ما همگی بنوعی مدرن و نوین هستند لذا اطلاعات فنی مورد نیاز از مراحل اولیه طراحی تا مراحل نهایی اجرا و نظارت توسط عوامل ما در اختیار پروژه ها قرار داده می شود تا بتوانند با انتخاب بهینه ترین ساختار و محصول به عملکرد و کارایی مدنظر در زمان بهره برداری از یک ساختمان برسند.

 

مجموعه ما در پروژه‌های متنوعی به ارائه محصولات و خدمات به صورت شخصی و سازمانی پرداخته که به عنوان نمونه می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  1. پروژه ورزشی ورزشگاه گل گوهر سیرجان:

– مشاوره و ارائه محصولات

  1. پروژه اداری ساختمان مرکزی سیسکو (شرکت فولاد سیرجان ایرانیان):

– مشاوره و تعیین ساختار LSF

  1. پروژه صنعتی فولاد زرند ایرانیان:

– مشاوره و ارائه محصولات کناف

  1. پروژه ورزشی ورزشگاه مس شهربابک:

– مشاوره و ارائه سمنت برد و کناف

  1. پروژه درمانی بیمارستان مهرگان (فاز جدید):

– مشاوره در تعیین ساختار و نظارت در پروژه LSF(ال اس اف)

  1. بیمارستان شهید باهنر کرمان:

– نظارت بر ساختارهای اجرایی کناف

  1. صدها پروژه مسکونی، اداری و تجاری در سطح شهر و استان کرمان:

– مشاوره، ارائه محصولات و نظارت

این پروژه‌ها نمونه‌هایی از تلاش‌های ما در حوزه‌های مختلف ورزشی، اداری، صنعتی، درمانی و مسکونی هستند که نشان از توانایی و تجربه ما در ارائه خدمات با کیفیت و تخصصی دارد.

 

بازار ساخت و ساز خشک در ایران را چگونه ارزیابی میکنید؟

بصورت کلی روند بازار ساخت و ساز کشور رو به رشد و تکامل تدریجی است و به همین تناسب استفاده از روش و استانداردهای نوین ساخت و ساز به عنوان مسیری در پیش روی صنعت ساختمان کشور می باشد و هر ساله شاهد افزایش ضریب نفوذ محصولات جدید نسبت به مصالح سنتی در بازار ساخت و ساز کشور هستیم.

   – چه چالش ها و فرصت هایی در این بازار وجود دارد؟

همواره افراد و شرکت‌هایی هستند که در. مقابل تغییر مقاومت نموده و راغب به همراهی در مسیر ارتقا فرایند ها، استانداردها و محصولات تولیدی نیستند و لذا چالش های فرهنگی یکی از اساسی ترین مسایل پیش رو این صنعت می باشد.

و از طرف دیگر چالش های بزرگ دیگری همانند خشکسالی و کمبود منابع آب در سالهای اخیر باعث بروز خطرات جدی در سال های پیش رو برای صنعت ساختمان گردیده است و لذا هر طرح و برنامه ای که منجر به کاهش مصرف منابع علی الخصوص آب در چرخه تولید مصالح و همچنین فرآیندهای احداث و بهره برداری ساختمان شود می تواند به حل این چالش ها کمک نماید.

بنابراین بزرگترین فرصت پیش روی فرآیندهای صنعتی سازی من جمله ساخت و ساز خشک، کاهش چشمگیر مصرف آب و سایر منابع زیربنایی کشور می باشد.

   – شرکت نبکاسازه چگونه با این چالشها مواجه می شود و از فرصت ها بهره برداری می کند؟

ما همواره در مجموعه نبکاسازه به دنبال تغییر نگرش در زاویه نگاه کارفرمایان، طراحان، مجریان و سایر نهادهای تاثیرگذار در حوزه ساختمان بوده ایم. رسالت خود را اثرگذاری در این راستا جهت اثربخشی موثرتر جهت بهبود کیفیت زندگی مردم عزیز با توجه به محدودیت و چالش های پیش روی صنعت ساختمان کشور می دانیم.

 

جناب مهندس برخوردار، شهر کرمان به عنوان محل فعالیت اصلی شما چه مزایا و محدودیت هایی دارد؟

شهر کرمان به عنوان مرکز پهناورترین استان کشور دارای پتانسیل های منحصربفردی است من جمله اینکه استان کرمان به عنوان بهشت معادن کشور شناخته می شود و با شروع حرکتهای زیربنایی در ساختار بازار استان کرمان از تبدیل شدن از قطب معدن و کشاورزی به قطب معدن و صنعت کشور با راه اندازی چندین و چند کارخانه عظیم فولاد و تکمیل چندین چرخه فولاد در سطح استان شاهد بروز فرصت های شغلی جدید در سطح استان هستیم و از شاهد مهاجرت نیروهایی کاری از سایر استان ها به استان کرمان هستیم که باعث افزایش نیاز مسکن در سطح گردیده است و همچنین نیاز صنایع به ساختمان های اداری ، صنعتی و ..‌. باعث گردیده تا پروژه های متعددی در حوزه ساختمان تعریف گردد.

از طرفی در حوزه صنعتی سازی همچنان مهمترین چالش مربوط به بحث کمبود نیروی متخصص در این حوزه می باشد که هر چه بیشتر نیاز به تعریف و افزایش دوره های آموزشی در این خصوص را پررنگ می نماید.

   – چگونه موفق به ایجاد شبکه توزیع و فروش مناسب در این منطقه شده اید؟

استفاده از ظرفیت مجموعه های همکار توانسته در این راستا کمک شایانی به ما نماید و لذا با بکارگیری ارتباط موثر با شرکت ها و مجموعه های توانمند استان  بدین منظور بسیار تأثیرگذار بوده است.

   – آیا برنامه ای برای گسترش به دیگر شهرها و مناطق دارید؟

بله قطعا در برنامه توسعه فعالیت های مجموعه بدنبال افزایش برد خدماتی مجموعه نبکاسازه هستیم وهمواره در این راستا تلاش می نماییم.

 

تکنولوژی های جدید و نوآوری ها چگونه در صنعت ساختمان تاثیر می گذارند؟

عموما با ارتقا فناوری ها روش های تولید مصالح پیشرفت می نماید همچنین ابتکارات و ابداعات صورت گرفته در این خصوص باعث بروز فرصتهایی جدید برای افراد متخصص و شرکت های پیش رو در عرصه اقتصادی و مالی می گردد و لذا ساختار بازار این صنعت بتدریج از بافت سنتی خود فاصله گرفته و به آرایشی جدید و متفاوت تغییر ماهیت خواهد داد.

   – آیا شرکت شما برنامه ای برای بهره گیری از تکنولوژی های جدید دارد؟

بله قطعا ما با استفاده از تجربه و تخصص تیم تحقیق و توسعه R,&D  بدنبال بکارگیری فناوری ها و محصولات جدید جهت ارتقا سطح کیفی ساختمان های احداثی به صورت روزمره هستیم.

   – چگونه نوآوری ها به بهبود محصولات و خدمات شما کمک کرده اند؟

از ساده ترین قسمت های طراحی و استفاده از نرم افزارهای جدید گرفته تا همکاری با کارخانجات تولیدی که محصولات نوین را با استفاده از فناوری های روز دنیا تولید نموده و معرفی وارایه این محصولات به پروژه ها راهکاری جهت بهبود سطح کیفی محصولات و خدمات مجموعه ما به مشتریان بوده است.

 

چشم انداز آینده شرکت نبکاسازه چیست؟

اثرگذاری بر فضای کسب و کار صنعت ساختمان تا رسیدن به قله های فناوری در طراحی، تولید، اجرای ساختمان های مدرن متناسب با نیازهای جدید بشر

   – جناب مهندس برخوردار چه برنامه هایی برای توسعه و گسترش نبکاسازه دارید؟

هیئت مدیره مجموعه نبکاسازه با تعریف اهداف آموزشی برای مجموعه در تلاش است تا با ارتقا سطح دانش متخصصان حوزه ساختمان اعم از سرمایه گذاران، سازندگان، کارفرمایان ، مجریان، پیمانکاران، طراحان، مشاوران، ناظران و …. بتواند هر چه بیشتر رهیافتی به سمت بهینه سازی کیفیت ساخت ساختمان های احداثی با استفاده حداقلی از منابع کشور را در دستور کار خود دارد.

   – اهداف کوتاه مدت و بلندمدت شما چیست؟

اهداف کوتاه مدت مجموعه عبارتند از:

انتقال تجربه و دانش تخصصی در حوزه طراحی و محاسبات سازه ای به افراد علاقه مند

بروز رسانی و ارتقا دانش افراد مجموعه با دانش روز دنیا

تعریف دوره های آموزشی سیستم های درای وال و ال اس اف برای علاقه مندان همراه با بکارگیری نیروهای کارآمد

شناسایی مجموعه های به روز و دانش بنیان در این حوزه و تعریف همکاری های تجاری و اجرایی

اهداف میان مدت:

تلاش برای جهت دهی بازار صنعت ساختمان بسوی فناوری های نوین

حرکت در راستای تعریف فرایند تولید ساختمان های پیش ساخته صنعتی

تلاش برای پوشش دادن خلا های موجود در حوزه اجرا و بهره برداری ازساختمان های پیش ساخته

الگو برداری از مدل های موفق جهانی و بومی سازی فناوری های جدید و بروز دنیا در این حوزه

شناسایی استعدادهای موجود در کشور و آماده کردن زمینه مناسب برای رشد و ثمربخشی آنها

 

 

پیامی برای مشتریان و همکاران خود دارید؟

البته که همه حرکت ما در این پیام خلاصه می شود و آن دعوت از تک تک افراد با تجربه و متخصص برای همراهی و همکاری با نبکاسازه برای نیل به اهداف تعریف شده مجموعه است .

   – چگونه می خواهید اعتماد و رضایت آنها را جلب کنید؟

همواره سعی ما براین بوده است تا قدر اعتماد مشتریان و همکاران عزیز خود را دانسته و تلاش خود را برای قدردانی از گوهر اعتماد آنان بنماییم و بدین منظور بتوانیم رضایت آنها را جلب نماییم.

   – به نظر شما، چه چیزی نبکاسازه را از رقبا متمایز میکند؟

همه ارزش ما در نگاه و توجه ای است که مجموعه دوستان، همکاران ، و مشتریان به ما دارند و پروردگار عالم را شکر گذاریم که ما در مسیر خدمت به آنها قرار داده است، اما وجه تمایز نبکاسازه دانش و تجربه های موفق این مجموعه است و در تلاشیم تا روز به روز به این موفقیت ها بیفزاییم.

 

پایان مصاحبه

با تشکر از آقای مهندس برخوردار برای وقتی که به این مصاحبه اختصاص دادند. امید است که این گفتگو توانسته باشد تصویری روشن از فعالیت ها و چشماندازهای شرکت نبکاسازه به مخاطبان ارائه دهد.

این مطلب با دیگران به اشتراک بذار:
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x